Zgłoś, zagłosuj i wybierz Turystyczną Ikonę Łodzi

W piątek, 27 września rozpocznie się internetowy plebiscyt na Turystyczną Ikonę Łodzi. Przez dwa tygodnie mieszkańcy miasta oraz turyści będą mogli zgłaszać swoje propozycje, a następnie zostanie uruchomione głosowanie.

mat. UMŁ
Zgłoś, zagłosuj i wybierz Turystyczną Ikonę Łodzi

Konkurs będzie przeprowadzony na znanej już łodzianom platformie internetowej VOX Populi

W nagrodę, zdobywca tytułu Turystycznej Ikony Łodzi otrzyma wart blisko 50 tysięcy złotych pakiet promocyjny do wykorzystania w przyszłym sezonie. Będzie on polegał na przygotowaniu i wykonaniu wielonarzędziowej kampanii wizerunkowej, a za jej realizację będą odpowiadały Biuro Promocji i Nowych Mediów oraz Łódzka Organizacja Turystyczna. 

- Dzięki serwisowi Trip Advisor wiemy, co w Łodzi przyciąga uwagę turystów zagranicznych. Są to m.in. Manufaktura, ulica Piotrkowska, Łagiewniki i Cmentarz Żydowski. Teraz zapytamy o rekomendację Łodzian i turystów z Polski - mówi Krzysztof Piątkowski, wiceprezydent miasta Łodzi. 

Konkurs na Turystyczną Ikonę Łodzi wpisuje się obchody Światowego Dnia Turystyki (27 września), którego tegorocznym hasłem jest: "TURYSTYKA I PRACA. LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ DLA WSZYSTKICH". Szacuje się, że turystyka kreuje około 10% miejsc pracy na świecie. 

W Łodzi w 2018 roku przekroczyliśmy milion turystów, a goście zagraniczni stanowili 1/5 całości. Rekord padł również w Łódzkiej Informacji Turystycznej, znaczny wzrost odwiedzających, aż o 85% do poprzedniego sezonu I-VI w 2018 roku. W mieście wciąż przybywa obiektów hotelarskich, w tym roku oddano do użytku czterogwiazdkowy hotel Puro, trwają prace przy Hampton by Hilton Łódź oraz obiekcie przy ul. Ogrodowej. W Łodzi dominują podróże biznesowe. 

- Zaangażowanie firm oraz osób pracujących w tej branży powoduje, że jesteśmy coraz bardziej rozpoznawalni na całym świecie. Zeszłoroczna nagroda Lonely Planet - The Best Value Destination oraz uznanie światowych mediów takich jak CNN Travel, The Independent czy The Guardian tylko to potwierdziła. Z okazji Światowego Dnia Turystyki chciałbym wszystkim pracownikom branży turystycznej w Łodzi złożyć najserdeczniejsze życzenia samych zadowolonych gości, spełnienia się w pracy zawodowej i coraz większej dumy z pracy w takim mieście jakim staje się Łódź - dodaje Krzysztof Piątkowski. 

Polska jest 20 najchętniej odwiedzanym krajem na świecie, w 2018 roku odwiedziło nasz kraj prawie 34 mln turystów (6% wzrost w stosunku do 2017) z czego niecałe 20 mln (4,1% wzrost) to osoby z zagranicy. Najliczniej odwiedzają nas obywatele Niemiec, Wielkiej Brytanii i Ukrainy. Szacunkowo przeciętny turysta spędza w Polsce 4 noce. W ciągu całego roku udzielono 89,9 mln noclegów (6% wzrost w stosunku do 2017) z czego ponad połowa, 50,4 mln przypadała na obiekty hotelowe.

ZOBACZ TAKŻE

Polecane aktualności

Wiwat Bractwu Kurkowemu! 200 lat najstarszej organizacji społecznej w Łodzi.

Patryk Wacławiak / BAM

W 2024 roku Łódzkie Towarzystwo Strzeleckie „Bractwo Kurkowe” obchodzi wyjątkowy jubileusz –… więcej

Warsztaty Twinning Learning Programme w Warszawie

MM / KS

Celem programu Miast Bliźniaczych jest pomoc miastom we wzajemnym uczeniu się i powielaniu… więcej

Piknik na Fali na zakończenie 10 Łódzkich Senioraliów

Katarzyna Jarosińska / Oddział ds. Polityki Senioralnej i Zdrowotnej

W ramach tegorocznej jubileuszowej edycji Łódzkich Senioraliów w dniu 24 maja w godz. 11:00 - 14:00… więcej

Pamięć o Marszałku

Tomasz Walczak / BRP

Z okazji przypadającej 12 maja 89. rocznicy śmierci Marszałka Józefa Piłsudskiego złożono kwiaty… więcej

Odebrano im dzieciństwo. Przywracamy im pamięć.

Tomasz Walczak / BRP

Narodowy Dzień Zwycięstwa - 8 maja to również Święto Dzieci Wojny. W Łodzi, przed Pomnikiem… więcej

Kontakt