Aktualności

« back

Konkurs na logotyp EXPO 2022 w Polsce
2016-02-19
Udostępnij na facebook


Urząd Miasta Łodzi ogłosił konkurs na logotyp International EXPO 2022 Łódź Polska. Konkurs ma charakter otwarty, jest dwuetapowy i międzynarodowy. Prace można nadsyłać do 19 lutego br.

Zwycięski logotyp będzie służyć promocji Polski, która ubiega się o organizację International EXPO 2022 w Łodzi. W konkursie mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani z całego świata, w szczególności absolwenci i pracownicy wyższych uczelni artystycznych oraz profesjonalni graficy i projektanci.

Najlepszy logotyp EXPO 2022 Łódź Polska zostanie wybrany w dwóch turach. W pierwszej Komisja Konkursowa złożona z ekspertów wyłoni trzy najlepiej ocenione projekty. W drugiej odbędzie się publiczne, internetowe głosowanie na jedną z trzech prac finałowych, które potrwa od 10 do 30 marca br.

- Organizacja wystawy EXPO w Polsce ma strategiczne znaczenie dla rozwoju kraju oraz jego promocji na świecie. Dlatego zależy nam, aby największe autorytety oraz opinia publiczna wspólnie wybrały logotyp, który będzie wizytówką naszych starań o prawo do organizacji wystawy - powiedziała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

Zadaniem konkursowym jest stworzenie takiego logo, które będzie eksponować mocne strony Polski i Łodzi, jako potencjalnych organizatorów International EXPO w 2022 roku, bazując na skojarzeniach z kreatywnością, nowoczesnością i rozwojem. Logo ma także służyć wzbudzeniu zainteresowania tematem przewodnim EXPO w Łodzi, jakim jest rewitalizacja obszarów miejskich.

Znak powinien również komunikować, że wystawa będzie mieć charakter festiwalu miejskości, odbywającego się na styku różnych kultur. Po przyznaniu Polsce prawa do organizacji EXPO zadaniem logo będzie zachęcenie wystawców i turystów z całego świata do wzięcia udziału w wydarzeniu.

Autor najwyżej ocenionego logo otrzyma 5 tys. złotych oraz propozycję podpisania kontraktu wartego 40 tys. złotych na przygotowanie rozszerzonej księgi znaku. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 3 i 2 tys. złotych. Organizatorem konkursu jest Urząd Miasta Łodzi we współpracy z firmą Deloitte.

Przewodniczącą Komisji Konkursowej jest prof. Jolanta Rudzka-Habisiak, Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Wśród członków jury są także:

  1. Bartłomiej Wojdak, Przedstawiciel Miasta Łodzi
  2. Kamil Kulesza, Przedstawiciel Miasta Łodzi
  3. Marianna Sidoroff, Przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju
  4. Dariusz Wieromiejczyk, Przedstawiciel Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  5. Andrzej Walczak, Przewodniczący Lokalnej Rady Programowej ds. EXPO 2022 w Łodzi, architekt, artysta, mecenas sztuki
  6. Krzysztof Candrowicz, Dyrektor Łódź Art Center, pomysłodawca i koordynator licznych projektów związanych z kulturą w Łodzi
  7. Szymon Gutkowski, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, autor licznych strategii marketingowych, współtwórca kampanii społecznych
  8. Wojciech Mierowski, dyrektor kreatywny, ekspert brandingu, brand designu, corporate identity
  9. Piotr Młodożeniec, światowej sławy grafik, malarz, rysownik, projektant, autor filmów animowanych, ilustracji książkowych i prasowych
  10. Paweł Sadaj, projektant grafik, posiadający wieloletnie doświadczenie w tworzeniu wizerunków i reklamy, artysta multimedialny.

Dodatkowe informacje:

Bartłomiej Wojdak - Dyrektor Biura Promocji i Turystyki Urząd Miasta Łodzi

tel: +48 797 023 029

e-mail: b.wojdak@uml.lodz.pl

Wszelkie pytania dotyczące Regulaminu Konkursowego, sposobu i formy składania Prac Konkursowych prosimy kierować do p. Magdaleny Rosińskiej, Sekretarza Komisji Konkursowej.

Dane kontaktowe:

Magdalena Rosińska

Sekretarz Komisji Konkursowej

Tel. +48 22 663 00 81

E-mail: LodzEXPO@deloitte.com

Przypominamy, że zgodnie z regulaminem konkursu na znak graficzny (logotyp) International EXPO 2022 w Łodzi, kompletna Praca Konkursowa powinna zawierać:

1. Jeden wielostronicowy dokument w wersji elektronicznej w formacie pdf, A4 do druku, zawierający następujące informacje ułożone zgodnie z podaną niżej kolejnością:

• Strona 1

Opis genezy Znaku Graficznego (idea, znaczenie, przesłanie, symbolika etc.) Opis powinien zawierać od 500 do 1500 znaków.

• Strona 2-3

Cztery wersje Znaku Graficznego (polska, angielska, polska z dopiskiem „miasto kandydat" i angielska z dopiskiem „candidate city") w wersji kolorowej w optymalnym rozmiarze oraz w najmniejszym możliwym, czytelnym pomniejszeniu;

• Strona 3-4

Cztery wersje Znaku Graficznego (polska, angielska, polska z dopiskiem „miasto kandydat" i angielska z dopiskiem „candidate city") w wersji czarno-białej w optymalnym rozmiarze oraz w najmniejszym możliwym, czytelnym pomniejszeniu;

• Strona 5-6

Wizualizacje, minimum cztery, różnych przykładów wykorzystania Znaku Graficznego w wersji polskiej (np. na stronie internetowej, reklamie prasowej i reklamowym T-shircie) z uwzględnieniem nośników, o których mowa w §6 ust. 11 pkt. 11.3.3;

2. Osobno cztery pliki w formacie elektronicznym jpg, każdy o rozdzielczości 300 dpi zawierający tylko Znak Graficzny w wersji kolorowej (wersja polska, angielska, polska z dopiskiem „miasto kandydat" i angielska z dopiskiem „candidate city").

3. Wypełniony Formularz zgłoszeniowy (Załącznik nr 1 lub Załącznik nr 2 do Regulaminu).

Nieprzekraczalny termin dostarczenia Pracy Konkursowej upływa 19 lutego br. o godz. 16.00.

 

« back

edukacja

zdrowie

Strategia 2020+ zakladka miasto

Przemysły Kreatywne

Użytkowanie wieczyste 2016