Aktualności

« back

Moda na modę
2015-04-17
Udostępnij na facebook

 



Rozpoczęła się XII edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Święto mody potrwa do 19 kwietnia.

Pierwszego dnia święta mody oprócz kolekcji Dawida Tomaszewskiego i Aleks Kurkowski, goście mogli zobaczyć pokaz specjalny Carlo Rossi z udziałem blogerek modowych.
W  Wytwórni po raz pierwszy wręczono Złote Flamingi - nagrody powędrowały do producenta "Idy" Piotra Dzięcioła i projektanta mody Dawida Tomaszewskiego.

Muzycznie pokazy otworzyła Honorata Skarbek, która zaśpiewała utwór ze swojej najnowszej płyty "Puzzle".

Kolejna edycja polskiego tygodnia mody zorganizowana jest na terenie hotelu DoubleTree by Hilton, w halach produkcji filmowej „Wytwórni" oraz Toya Studios.
- To ważne wydarzenie modowe i biznesowe na trwale wpisuje się w kalendarz imprez w Łodzi, w Polsce i Europie. Nasze miasto i Fashion Week mają duży potencjał i ewoluują wspólnie w kierunku kreatywności i nowoczesności - powiedział na konferencji prasowej wiceprezydent Krzysztof Piątkowski.
Dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ Bartłomiej Wojdak podkreśla, że łódzki Fashion Week Poland staje się marką miasta, elementem strategii rozwoju przemysłów kreatywnych, a także świetną promocją Łodzi, którą można wyrazić konkretnymi kwotami poprzez tzw. ekwiwalent medialny. W ub. roku oszacowano go na poziomie ponad 20 mln zł. Dzięki prestiżowej imprezie modowej o Łodzi jest głośno w kraju i zagranicą.
Dyrektor FPFWP Jacek Kłak twierdzi, że także dzięki współpracy z miastem i wsparciu finansowemu wydarzenie udaje się zorganizować, choć rynek jest trudny. Udało się również pozyskać nowych sponsorów, przez 5 lat zorganizowano ponad 500 pokazów i wypromowano dziesiątki nowych marek, a branża mody nakręca wiele dziedzin gospodarki.
Wybór tegorocznej lokalizacji na terenie dawnej wytwórni filmowej nie jest przypadkowy - to miejsce, które nawiązuje do filmowej tradycji Łodzi. Ale nie tylko w ten sposób dzięki FashionPhilosophy Fashion Week Poland, nastąpi niezwykłe spotkanie dwóch kreatywnych filarów Łodzi - mody oraz filmu.
Oprócz zmiany lokalizacji, organizatorzy planują wprowadzić kilka istotnych zmian w formacie imprezy. Nowością będzie większa liczba pokazów OFF i Studio, które tym razem odbywać się będą w bliskim sąsiedztwie głównych wydarzeń, w hali filmowej OPUS FILM.
W programie nie zabraknie znanych nazwisk projektantów z Polski oraz reprezentantów europejskich tygodni mody, w tym ModaLisboa, Lviv Fashion Week, Berlin FashionWeek.
Podczas polskiego Fashion Week będzie tradycyjnie strefa „Showroom", gdzie pokaże się ponad 60 wyselekcjonowanych marek projektanckich.
Fashion Week Poland to impreza, która od kilku lat wywiera wpływ na polski rynek mody. Nie tylko propaguje hasła dotyczące przemysłu fashion, ale także tworzy olbrzymią platformę biznesową, która wybiega poza granice kraju, a z Łodzi czyni wciąż stolicę polskiej mody. (ag)

 

 

 

« back

edukacja

zdrowie

Strategia 2020+ zakladka miasto

Przemysły Kreatywne

Użytkowanie wieczyste 2016